Dasta is dé specialist op het gebied van koffie en koffieautomaten. Voor Dasta bouwde we een maatwerk website met scherpe teksten die de online vindbaarheid van het bedrijf verbeteren. In deze case vertellen we hoe we Dasta online naar het volgende niveau getild hebben. Daarnaast vertelt eigenaar Dave Stapel over zijn ervaring met Dashed.
Maatwerk webshop voor Dasta
Voor Dasta hebben we een hoop gave dingen ontwikkeld
-
Een maatwerk website die aan alle wensen voldoet. User-friendly, snel, veilig en makkelijk in beheer.
01 Maatwerk website
-
Nieuwe webteksten die zorgen dat Dasta goed scoort in Google.
02 SEO-proof content
-
Een nieuw design met een moderne look. Volledig in de stijl van Dasta.
03 Nieuw design
Maatwerk website
Voor Dasta hebben we een volledige maatwerk website gebouwd. Samen met Dasta hebben we een design ontwikkeld die volledig past bij de identiteit van het bedrijf. De nieuwe website van Dasta is strak, modern en voldoet daarnaast aan alle belangrijke eisen die je van een moderne website mag verwachten. De website is snel, overzichtelijk, goed beveiligd en makkelijk in beheer. Met de nieuwe look & feel past deze website bij de professionaliteit die klanten van Dasta verwachten.
Social media grid
Naast een nieuwe website hebben we Dasta ook voorzien van een professionele social media grid. Hierin hebben we de huisstijl van Dasta verwerkt. Met deze grid kan Dasta zelf, zonder al te veel moeite, professioneel ogende posts maken. Voor deze grid hebben we veel gebruik gemaakt van rood zodat de posts direct herkenbaar zijn. Daarnaast hebben we leuke gimmicks toegevoegd om de posts wat speelser te maken, zo hebben we koffiebonen gebruikt voor bulletpoints.
Webteksten - SEO
Naast een mooi design is de website van Dasta ook voorzien van frisse webteksten. Deze nieuwe teksten vergroten de vindbaarheid van Dasta in Google, hierbij hebben we rekening gehouden met verschillende productcategorieën waarop de vindbaarheid verbeterd kon worden. Daarnaast is het mooie verhaal achter de onderneming beter naar voren gebracht. Hierdoor krijgt de bezoeker een beter beeld van de historie van het bedrijf en de normen en waarden waar ze voor staan.
Ook een maatwerk website laten bouwen?
Dashed bouwt kick-ass websites op maat. Dat doen we volledig op onze eigen manier. The Dashed Way! Wil jij ook een kick-ass website laten maken? Neem direct contact met ons op. Dan vertellen we jou meer over onze werkwijze en kunnen we sparren over de realisatie van jouw project!
Interview met Dave Stapel van Dasta
Dasta is een koffiebedrijf dat 30 jaar geleden door de vader van Dave Stapel is opgericht. Dave is ook ingestapt in 1993. Vanaf dat moment zijn ze samen een koffiebedrijf gaan opbouwen. In de jaren is Dasta gegroeid naar een koffiebedrijf met koffieautomaten en een eigen servicedienst. In dit interview vertelt Dave Stapel, de huidige eigenaar van Dasta, over zijn ervaring met Dashed.
Hoe kwam je voor het eerst in contact met Dashed?
“Ik was wegens omstandigheden op zoek naar een nieuwe web developer en ben daar via Google naar op zoek gegaan. Toen ben ik uiteindelijk bij Dashed, wat destijds nog Dashed heette, terechtgekomen. Zij zijn gevestigd op hetzelfde bedrijventerrein als Dasta en de oprichter van Dashed, Robin van Maasakker, heeft bij mijn zoon Daan in de klas gezeten. Zo zijn we voor het eerst in contact gekomen met Dashed. Ik krijg energie van jonge ondernemers, die in onze nieuwe tijd met andere inzichten komen en weer op een digitale manier in de markt kijken.”
Waarom hadden jullie een nieuwe website, design en huisstijl nodig?
“Onze Dasta website liep 100 jaar achter en onze design en huisstijl waren ook aan vernieuwing toe. Dasta staat voor kwaliteit, service en duurzaamheid. Dit zoeken we ook in onze partners en deze kwaliteiten hebben we dan ook teruggevonden in Dashed.”
Hoe verliep het proces van het maken van de nieuwe website
“Bij het maken van de design en huisstijl hebben we mijn vrouw Claudia betrokken, die kunstenares is en voor Dasta alle uitingen regelt. Voor het bouwen van de website heb ik Dashed wat informatie gegeven over hoe ik het graag wilde zien en verder heb ik ze de vrije hand gegeven. Toen hebben we een paar feedback sessies gehad waar ik mijn inzichten kon geven op het concept van de website. Dashed heeft deze informatie toen verwerkt en wij zijn erg tevreden met het eindresultaat.”
Hoe hebben jullie de communicatie met Dashed ervaren tijdens het traject
“De communicatie is spontaan en vloeiend verlopen. Omdat we gevestigd zijn op hetzelfde bedrijventerrein, kwamen de teamleden van Dashed hier regelmatig langs om de zaken even te bespreken. De teamleden Dashed zijn ook altijd bereikbaar, wat ik erg op prijs stel.”
Hoe zou je jouw ervaring met Dashed omschrijven?
“Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe Dasta website, die nu ook compatibel is voor andere apparaten zoals mobiele telefoons. Onze klanten willen een betrouwbare leverancier en zo komen wij als Dasta nu ook over met deze nieuwe website. Iedereen is erg tevreden en wij worden ook goed gevonden op Google.”
Wil jij meer weten over Dasta koffie? Of wil je de website bekijken? Klik dan hier!