De vindbaarheid van jouw website verbeteren met LSI keywords kan erg effectief zijn, maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Hieronder geven we je 3 tips over hoe je er het beste gebruik van kunt maken.
1. Strategische plaatsing
Gebruik naast het belangrijkste zoekwoord ook een LSI zoekwoord in de meta omschrijving van je pagina. Google zal jouw content beter beoordelen als je een LSI zoekwoord als hulpmiddel gebruikt.
Naast de meta omschrijving zal je ook moeten kijken naar de webpagina zelf. Het is minstens net zo belangrijk dat je een relevant zoekwoord en een LSI keyword verwerkt in de content op je pagina. Deze woorden vul je niet in op een willekeurige plek, maar plaats je op strategisch gekozen plekken.
2. Variaties en synoniemen
LSI-trefwoorden hoeven niet precies overeen te komen met je primaire zoekwoord. Je kunt variaties en synoniemen van gerelateerde woorden opnemen. Bijvoorbeeld, als je hoofdwoord "hondentraining" is, kunnen LSI trefwoorden "puppy opvoeding," "gehoorzaamheidstraining voor honden," en "honden instructies" zijn. Dit zorgt voor een bredere diversiteit in je content en vergroot de kans op rangschikking voor verschillende zoekopdrachten.
3. Contextuele relevantie
LSI-trefwoorden moeten natuurlijk en contextueel passend in je content worden gebruikt. Vermijd het overmatig vullen van je tekst met deze trefwoorden, want dit kan door Google als spam worden beschouwd. Zorg ervoor dat de LSI-trefwoorden daadwerkelijk bijdragen aan de begrijpelijkheid en waarde van je tekst.
Oké, nu weet je hoe je LSI woorden het beste kunt gebruiken. Laten we nu kijken naar wanneer je ze moet gebruiken. Om het overzicht te behouden hebben we ook 3 redenen om er gebruik van te maken in een lijstje gezet hieronder:
1. Content Optimalisatie:
Gebruik LSI-trefwoorden bij het optimaliseren van je content om de contextuele relevantie te vergroten en zoekmachines te helpen begrijpen waar je pagina over gaat.
2. Nieuwe content creatie:
Bij het schrijven van nieuwe blogposts of artikelen kunnen LSI-trefwoorden je helpen om een breder publiek aan te trekken en de kans op rangschikking voor gerelateerde zoekopdrachten te vergroten.
3. Herziening van bestaande content:
Het is slim om LSI-trefwoorden toe te voegen of te verbeteren bij het herzien van oude content. Hierdoor blijft je content relevant en profiteert deze van organisch verkeer.
Hoe achterhaal je relevante LSI keywords?
Het vinden van LSI zoekwoorden is een belangrijke stap om je SEO-inspanningen te verbeteren. Deze woorden, gerelateerd aan je hoofd zoekwoord, versterken de context van je content voor zoekmachines.
Om ze te ontdekken, begin je met je primaire keyword. Google Suggest en "Gerelateerde zoekopdrachten" op de zoekresultatenpagina zijn goede bronnen. Tools zoals Google's Zoekwoordplanner, SEMrush en Ubersuggest of een concurrentieanalyse kunnen ook helpen.
Denk aan synoniemen en variaties van je keyword om de lijst uit te breiden. LSI-trefwoorden voegen diepgang en relevantie toe aan je content, wat zowel lezers als zoekmachines waarderen. Integreer ze in je SEO-strategie voor betere resultaten.